Langkau ke kandungan utama

ohhhh.my last week punye story.

fuhhh. fuhhh. bersawang da blog den nih haa.
hihi.
rasa lama laks xupdate yoo. bukan ape uolss. cume masa terhad lorrr. huhu.
sekarang agak bz cket. dengan ujian, kuiz n macam-macam lagi laa.
nak2 da nak raya nih. lagi laa. huhu.

n satu hal lagi my lappy at workshop. huhu. so, bertambah lagi la kemalasan ini nak update segala bagainyaaa.
ini pon gune lappy ayah nih. huhu. rasa windu laks kat blog ku nih. lalala.
ohhh. ape aku suda merepek nih. hihi.

ok2. my last week stori is. *ceehh. poyo2 sket yee. haha.*
minggu lepas macam-macam berlaku yee.
and paling tak disangka, umah jiran sebelah kami terbakar.
agak terkejut jugak time tuh. nasib baik aku xde bengkel pagi itu.
aku xde la bau asap pon masa kat dalam umah tuh. then kwan aku gtau suh alih kan kereta. aku pon kelam kabut la kan. bese la. itu aku. hihi.
aku xsgka lak umah sebelah aku yang terbakarnya. aku ingat kan jauh cket la kan. sbb aku nmpak makcik sebelah berlari-lari menuju arah hjung sana. ingat kan kat hujung sana laaa.
pas tuh aku turun panas kan enjin kereta, tgk2 umah sebelah ajeee. aku pon lagi la bertambah cuakk. kuar kan kete pon menggigil. huhu.
bomba pon datang cepat. bgus2. tapi kelam kabut cket sebab dorg kata air xbpe nak kuar time tuh. huhu.

time tghari laks kami sume pegi la melawat umah makcik sebelah. paling teruk kat dapur nye la.
mmg hangus abisss. huhu. lagipon kebakaran pon berpunca dari dapur. sebab elektrik la kan.
umah kami pon kene la sikit. de la hitam-hitam kat siling dapur tuh. nsib bek laaa kan. kalo x memang abis laaa. huhu. pada belah malam lak, kami berbuka bersama keluarga beliau. memang moment yang best sebab berbuka di garaj dorg. bukan senang tuh. sekali seumur hidup tuh merasa berbuka dalam keadaan begitu. hihi. lagipon dapat jugak mengeratkan hubungan.

itu lah dugaan di bulan puasa bagi makcik maimon sekeluarga. ada hikmat diesebalik kejadian itu. (=

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

cuti-cuti : PERTH Day 2 - Busselton Jetty & Bunbury

assalammualaikum. sambungan cerita tentang bercuti lagiii. hahaaha oh yaaaa. percutian kami ni 5hari 4malam. agak singkat sebenarnya nak menerokai daerah Perth ni. tak dapat nak ke selatan Perth. situ lagiiii cantik dan tenang. next time laaaa. tunggu anak dah besar dulu. nanti repeat balik datang sini hahahaha. hari ke-2 pukul 5 pagi dah gerakkkkkk. sampai sana 7pagi lebih. kami menuju ke Busselton  situ femess dengan jetty. memang cantikkkkkk. ada kereta api pendek jugak.  $12 adult cuba convert? tapi agak mahal la bagi banyak family besar ni. so, tak naik laaaa. tangkap gambar sudaaahhh. hahaha.  ini laaahhh homestay kami! sangat selesa. cantikkkkk. kami pilih AYESHA HOUSE . acik hally sangat baaaiikkkkkkk. rumah ini milik orang Malaysia so, selesa la nak memasak semua. menuju ke Busselton la kitaaaaa. perjalanan dalam 2jam lebihh. jalan clear, tenang. aaahhh. semua tenang laaaaaah. hehehe.

cuti-cuti : PERTH Day 2 - Mandurah & Kings Park

assalammualaikum. kita sambung cerita cuti lagi. jangan bosan yeee? banyak part lagi ni. hahahaha. settle pergi Busselton dan Bunbury, kita ke Mandurah pulokkkk. kita naik cruises. tengok ikan dolphin. hahahaha excited la jugak bila datang sini. yela, selalu tengok dalam tV aje ikan tu. tapi tak berapa banyak la ikan. ikan malu-malu. naik cruises ni $28 untuk dewasa. sambil tengok ikan, dapat jugak tengok rumah mewaaahhhh. perrghhhh. setiap rumah ada private boat masing2 kayoooooo. tenang sangatttttt. eeehh. nampak dah ikan dolphin. memalu lak diaaaaaa. hai handsome mama! budak kena ikat dalam boba. hahahaha kesiannn dia. dah settle tengok ikan, kita menuju ke Kings Park pulokkk. tengok pemandangan bandar Perth. Subhana Allah, cantikkkkk sangaaattt. pandang dia kita boleh golek-golek. buat cerita hindustan pon boleh. hahahaha BERSIH sangaatttt. view dari atas. enc

Selamat Hari Raya 2020!

2020 family raya  assalammualaikum. lama betul tak sentuh blog ni. maklumlaaaah, dah tua ni makin malas pulak nak update. nak2 sekarang update instagram jeeee senang. hahahhaa. tu je la kot, permulaan tahun 2020 ni. nak update lagi tunggu kerajinan. hahaha.